Bedankt voor prettige gesprek

Bedankje voor uitnodiging sollicitatiegesprek ยป Bedankt voor prettige gesprek

bedankt voor prettige gesprek

Er is al veel geschreven over de eerste indruk. De eerste indruk bij uw verkoopgesprek. De klant maakt een pijlsnelle inschatting van uw persoonlijkheid en professionaliteit, waarin kleine details van groot belang kunnen zijn. Maar hoe zit het nu met de laatste indruk? Is alles in kannen en kruiken als u een goede eerste indruk maakt of kunnen er nog zaken mislopen op het einde? Een ontmoeting is pas ten einde totdat je namelijk weer in de auto terug onderweg bent.

bedankt voor prettige kennismaking

Dit laatste al dan niet uit euforie voor een zojuist behaalde order. Is het verkoopgesprek ten einde, succesvol of niet? Hou het zakelijk, kortom: inpakken en wegwezen. Vraag aan het eind van het verkoopgesprek . Vaak zul je horen: “Nee, verder niets bijzonders”, of iets dergelijks. Maar in sommige gevallen zul je horen: “Oh ja, dat was ik bijna vergeten, …..”.

bedankt voor telefonisch gesprek

Bedank de ander voor zijn/haar tijd en het gesprek . Wens de klant hierna nog een prettige dag. Stuur 1 dag na het verkoopgesprek nog een brief of mail, waarin je de klant bedankt voor het fijne gesprek, waarin je ….. gezamenlijk hebt besproken. Noem hierin ook nogmaals kort de actiepunten en vervolgstappen.

bedankt voor telefoongesprek

Het beleefd groeten van de telefoniste/receptioniste bij je vertrek is altijd erg netjes. De volgende praktijkvoorbeelden illustreren dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten: die hoge drempel over het hoofd zien bij het verlaten van de spreekkamer, waardoor je met veel kunst- en vliegwerk een nadere inspectie van het tapijt weet te voorkomen; met je telefoon aan je oor bellend het bedrijfspand verlaten.

Je weet nooit wie je ziet vertrekken, ook dit draagt bij aan de laatste indruk. Je indruk bij een verkoopgesprek, zowel de eerste als de laatste, is van groot belang. , dit bepaalt immers je gezicht bij de prospect/klant. Door bovenstaande regels in acht te nemen kun je het afsluiten van gesprekken gemakkelijker maken.

bedankt voor prettige gesprek

 

 

Je kunt via in het bezit komen hiervan. Daarnaast ontvang je vervolgens wekelijks tips over het gemakkelijker werven van klanten, waardoor je met minder moeite meer omzet behaalt. Je kunt dit doen door middel van de knoppen hieronder voor Facebook, Twitter, Google+ en Linked, In. Op deze manier kunnen anderen ook hun voordeel doen met deze informatie.

Laat uw waardering blijken. Daarbij is het wel belangrijk dat u specifiek bent. Alleen maar zeggen: Bedankt voor het prettige gesprek, of: Bedankt voor de opdracht, is te mager. Zeg in plaats daarvan: Van harte bedankt voor het kopen van ... (noem uw product of dienst). Door specifiek te zijn laat u merken dat u de wensen van de klant serieus neemt.

Hiermee laat u merken dat u niet alleen een dozenschuiver bent, maar service serieus neemt. Schrijf een kort bedankbriefje. Leg daarin ook eventueel gemaakte afspraken vast. Waardering voor de klant en servicegerichtheid zijn de sleutelbegippen wanneer u wilt dat de klant aan u blijft denken. Michel Hoetmer, Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers' .

Sinds kort geeft het sms voicemailbericht na een gemist gesprek aan dat er sprake is van een internationaal telefoongesprek. Echter zowel ikzelf als de bellen bevinden zich in NL en maken gebruik van een NL-nummer. Heeft iemand dezelfde ervaring? Dan wel ligt het aan mijn instellingen? Ik heb alles nagelopen, maar kan niks vinden.

Let er wel op dat je niet te enthousiast wordt en te veel e-mails gaat versturen. Dit kan wanhopig overkomen en irritatie opwekken bij de werkgever. Ten slotte bestaat er nog de kans dat je wordt afgewezen. Met een bedankmail kun je vragen waarom je bent afgewezen. Deze kennis kun je vervolgens gebruiken voor sollicitatiegesprekken in de toekomst.

Natuurlijk kun je variëren met de inhoud van de e-mail. Toch zijn er een aantal zaken die er zeker in moeten staan: Het geheugen van de recruiter opfrissen Je moet altijd het geheugen van de recruiter opfrissen. Een recruiter voert waarschijnlijk meerdere sollicitatiegesprekken, waardoor het lastig is om iedereen goed te onthouden.

Maak het bericht relevanter door informatie uit het gesprek te gebruiken. Zo laat je zien dat je goed hebt geluisterd en dat je enthousiast bent over de functie. Daarnaast dient het als extra geheugensteun voor de recruiter of werkgever. Vertel (opnieuw) waarom jij de juiste kandidaat bent Vat nog eens goed samen wat jij als persoon komt brengen en wat jouw toegevoegde waarde is voor het bedrijf.

Unieke kwaliteiten waarmee jij jezelf onderscheidt van al die andere sollicitanten. Aanvulling/verbetering van je antwoorden Soms geef je door de zenuwen niet helemaal de antwoorden die je had willen geven. Een bedankmail is dan een goede manier om de antwoorden die je tijdens het gesprek gegeven hebt verder toe te lichten.

Mocht het niet lukken om een e-mailadres te vinden via Google of een andere zoekmachine, kun je overwegen om via Linked, In een bericht te sturen. Linked, In is een zakelijk netwerk, waardoor het ook geschikt is voor dergelijke berichten. Als je met meerdere personen hebt gesproken, is het aan te raden om iedereen een aparte e-mail te sturen.

Het komt dan erg gemakzuchtig over, wanneer je dezelfde e-mail naar alle betrokkenen hebt gestuurd. Enerzijds moet je de bedankmail niet te snel na het gesprek sturen, want je wilt niet wanhopig overkomen. Anderzijds moet je niet te lang wachten met het versturen van de e-mail. Het gesprek moet nog vers in het geheugen van de recruiter zitten.

Veel mensen zijn geneigd om na het sollicitatiegesprek achterover te leunen en te wachten op een reactie van de werkgever. Zonde, want na het sollicitatiegesprek kun je allerlei acties ondernemen om de kans op een baan vergroten. Onlangs hebben we in dit artikel 4 acties besproken die je kunt ondernemen na het sollicitatiegesprek.

Meer dan de helft van de sollicitanten stuurt nooit een bedankmail na het gesprek, terwijl werkgevers en recruiters dit wel op prijs stellen. Een gemiste kans dus! Wat moet er allemaal in een bedankmail staan? Waarom moet je een bedankmail sturen? Naar wie en wanneer moet je de mail sturen? In dit blog geven we antwoord op deze vragen! Je wordt waarschijnlijk niet aangenomen, omdat je een bedankmail hebt gestuurd, maar je wilt zeker niet de persoon zijn die geen bedankje heeft gestuurd.

Ten eerste kun je in een bedankmail de mensen die je hebt gesproken nog eens bedanken voor het gesprek. Meer dan de helft van de sollicitanten stuurt nooit een bedankmail na het gesprek. Het is dus een goede manier om jezelf te onderscheiden. Daarnaast kun je het geheugen van de recruiter opfrissen over wie jij bent en wat je komt brengen.

Inspiratie cadeautips voor bedankjes

Meer "chocolade bedankjes" artikelen »  Meer "bedankjes doosjes" artikelen »
Meer "uitdeelcadeau" artikelen » Meer "bedankjes bruiloft" artikelen »
Meer "bedankjes afscheid" artikelen » Meer "bedankje collega" artikelen »
Meer "bedankjes juf/meester" artikelen » Meer "bedankjes babyshower" artikelen »